Subject: FW: Eelnõu esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks
From: "RAM Info"
To: "RAM Info"
Date: Wed, 8 Nov 2023 14:36:09 +0200

From: Kristina Randveer <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 7, 2023 4:48 PM
To: Andres Ando <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Keit Piir <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Anneli 
Turkin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Eelnõu esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks

Tere!

AS Tallinna Lennujaam esitab järgmised märkused/muudatusettepanekud:

1.	Täiendada uut kavandatavat liikluskindlustuse seaduse § 5 järgmiselt:

§ 5„Lepingu sõlmimise kohustust ei ole järgmiste kindlustuskohustusega 
hõlmatud sõidukite suhtes:

1) sõiduk, mis on liiklusregistrist ajutiselt kustutatud või mille 
registrikanne on peatatud liiklusseaduses sätestatud korras, kui käesolevast 
seadusest ei tulene teisiti;

2) vanasõiduk ja võistlussõiduk, mida liikluses ei kasutata;

3) Kaitseväe, Kaitsepolitseiameti, Kaitseliidu ning Politsei- ja 
Piirivalveameti valduses olev sõiduk, mille omanik või vastutav kasutaja on 
eelnimetatud asutus ja mida kasutatakse Eestis;

4) liiklusregistris registreeritud või registreerimata sõiduk, mida 
kasutatakse väljaspool teeliiklust üksnes avalikuks liikluseks suletud 
lennuvälja, sadama või kinnistu territooriumil või muul avalikuks liikluseks 
suletud alal; -> eesmärk peaks ju olema, et kõik sõidukid (sõltumata 
registreerimiseks) ei peaks olema liikluskindlustuskohustusega.

5) sõiduk, mis tuleks liiklusregistris mootorsõidukina registreerida, kuid 
mida ei ole võimalik tüübivastavusnõuetele või tehnonõuetele mittevastavuse 
tõttu liiklusregistris registreerida ning mida ei ole lubatud seetõttu 
liikluses kasutada.“;

2.	Miks seadusandja soovib võtta ära hetkel kehtiva § 8 lg 2? Uus kavandatav 
seadus muudab hetkel kehtivat põhimõtet. Kas muudatusega soovitakse tagada, 
et kõiki kahjujuhtumeid, sõltumata registreeringust, menetletakse kui 
liikluskindlustusjuhtumeid? Täna menetletakse neid kahjujuhtumeid läbi 
kaskokindlustuse. Tänase §8 lg2 p3 järgi peaks ka uues seaduses silmas 
pidama, et kahju, mis leiab aset lennujaama (või muul avalikuks liikluseks 
suletud) territooriumil ei käsitletaks kui liikluskindlustuse kahju. 
Tegemist ei ole kahjujuhtumiga liikluskindlustuse seaduse vaates.

Juhul, kui Teil tekib eeltoodu põhjal küsimusi, oleme valmis nende üle 
diskuteerima.

Palun kinnitage ka kirja kätte saamist.

Lugupidamisega

Kristina Randveer | Juriidilise toe osakonna juht

+372 53959340 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112

www.tallinn-airport.ee <http://www.tallinn-airport.ee>

 <https://www.tallinn-airport.ee/ettevottest/keskkond/> Aastaks 2025 oleme 
saavutanud süsinikuneutraalsuse.

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, teavitage 
saatjat ja kustutage e-kiri.

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Date: 17. October 2023 at 16:15:39 EEST
To: Finantsinspektsioon <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Riivo Tuvike 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, AS Tallinna Sadam 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti 
Liit <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Autoettevõtete Liit 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Bolt 
Technology OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
Eesti Autoomanike Liit <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >, Eesti Autospordi Liit <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
Eesti Kindlustusmaaklerite Liit <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Eesti 
Kindlustusseltside Liit <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Eesti 
Liikluskindlustuse Fond <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Eesti 
Liisingühingute Liit <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >, Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Mootorispordi Muuseum <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Tuul Mobility OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Eelnõu esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Teile on Rahandusministeeriumi poolt edastatud dokument.

Pealkiri: Liikluskindlustuse seaduse ning sellega seonduvalt teiste seaduste 
muutmise seaduse eelnõu esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks

Registreerimise kuupäev: 17.10.2023

Registreerimise number: 1.1-10.1/6422-1.

Suur-Ameerika 1, Tallinn 10122
Tel. (372) 611 3558
e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <http://www.rahandusministeerium.ee> www.rahandusministeerium.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.